انسان مجهولی است که تا حل نشو د هیچ اندیشه ای رشد نخواهد کرد.(حجت الاسلام نیازی)
درباره وبلاگ


پایگاه اطلاع رسانی انسان ادامه دارد زیر نظر حجت الاسلام ابوسعید نیازی هشترودی با همکاری جمعی از نیروهای فکری حوزوی و دانشگاهی با ماهیت مهندسی فکر در فضای مجازی اعلام موجودیت می نماید. التماس دعا
آخرین مطالب
نويسندگان

 

محصولات طبیعی و گیاهان دارویی

اقلام ارگانیک غذایی 

عرقیات سنتی 

انواع ادوی جات (آسیاب شده دستی و کاملا خالص)

انواع روغن های درمانی و خوراکی

انواع دم نوش ها برای تمامی مزاج ها 

مواد بهداشتی و آرایشی (انواع کرم های دست ساز طبی )

و....

تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین استاد نیازی 

طرف قرار داد با اداره پست ایران (ارسال به تمام نقاط کشور) 

  از محصولات ما دیدن بفرمایید

صفحه رسمی سفارش و خرید کالاها 

http://ebazar.post.ir/shops/5904?ps=27&si=5904&sb=1&sd=2&pn=1

صفحات رسمی ما در اپلکیشن های تلگرام ، اینیستاگرام ، ایتا و سروش

@tebbezendezi 

 

محصولات طبیعی و گیاهان دارویی

اقلام ارگانیک غذایی 

عرقیات سنتی 

انواع ادوی جات (آسیاب شده دستی و کاملا خالص)

انواع روغن های درمانی و خوراکی

انواع دم نوش ها برای تمامی مزاج ها 

مواد بهداشتی و آرایشی (انواع کرم های دست ساز طبی )

و....

تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین استاد نیازی 

طرف قرار داد با اداره پست ایران (ارسال به تمام نقاط کشور) 

  از محصولات ما دیدن بفرمایید

صفحه رسمی سفارش و خرید کالاها 

http://ebazar.post.ir/shops/5904?ps=27&si=5904&sb=1&sd=2&pn=1

صفحات رسمی ما در اپلکیشن های تلگرام ، اینیستاگرام ، ایتا و سروش

@tebbezendezi 

 

 

نقد نظريه مشروعيت مردمي ولايت فقيه
مشروعيت ولايت فقيه در نظام سياسي اسلام
ولايت فقيه


در قسمت‌هاي پيشين بحث مشروعيت نقلي و عقلي ولايت فقيه مطرح شد و حال نظريه مشروعيت مردمي ولايت فقيه را به ورطه نقد مي‌آوريم.
بحث‌هاي فراواني در اين مورد مطرح شده است كه در اينجا تنها به نقد در عدم امكان نصب در مقام ثبوت اشاره كرده و در مورد صورت‌هاي پنجگانه آن مي‌گوييم:



ادامه مطلب ...
دو شنبه 2 بهمن 1392برچسب:, :: 5:24 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان

بسم الله الرحمن الرحیم

 

به نام خداوند پریروز و پس فردای تاریخ

 

 

 

طرح و نقد و بررسی برخی نکات بنیادی در اندیشه ی فلسفی دکتر سروش

 

(طرح ضد علم و ضد عقل و هگلی بودن دکتر سروش)

قسمت اول

تذکر:

یادداشتهای زیر برگرفته از یکی از نوشته های سابق  در وبلاگ «باشگاه بیژن حکمت جو» است به نام افشای روشنفکری، یا استغراق در سیاست زدگی(قسمت دوم طرح و نقد و بررسی برخی نکات بنیادی در اندیشه ی فلسفی دکتر سروش)که بخش پایانی آن در این وبلاگ نیز دوباره آورده می شود. علت نوشته شدن آن در خودش آمده است و در اینجا نیز آورده شده است.

این یادداشتها بالنسبه به صورت نخستینشان اصلاح و تکمیل شده اند.

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 28 دی 1392برچسب: نقد و بررسي آراء و عقايد وهابيت, :: 5:13 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان
نویسنده: حجت الله كریمی رزنی تبار‏
 
راهنمایی گم كرده راه!‏
وهابیت كه زاییده افكار محمد بن عبد الوهاب است در برهه ای از زمان به تاخت و تاز هایی در حجاز اقدام نمود و ضمن تلاقی با سیاست و سیاسیون یكه تازی هایی در میدان سیاست انجام داد. در این مقال سعی بر آن است ضمن معرفی اختصار گونه آراء و عقاید وهابیون به بررسی و نقد این جریان پرداخته شود.    

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 27 دی 1392برچسب:دنلود فیلم (جنایات وهابیت), :: 4:48 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان

 

دنلود فیلم (جنایات وهابیت)

1 گوشه اي از عمليات وحشيانه وهابيت در عراق
2 بخشي از عمليات جنايتكارانه ريگي
3 انفجار در مسجد مقدس براثا
4 جنايات وهابيت عليه شيعيان در منطقه اي موسوم به مثلث مرگ ( منطقه اي در جنوب بغداد)
5 كشف روزانه دهها جنازه در رود دجله و فرات که توسط وهابيون کشته شدند
6 كشته شدن 120 كودك ، زن و غيرنظامي در بازار شهرك صدر
7 تصاويري از جنايات وهابيت عليه کودکان
8 سر بريدن يك جوان شيعه در يكي از محلات عراق
9 قطع پاي جوان عراقي در اثر انفجار
10 سر بريدن پليس شيعه عراقي
11 زدن بر چسب جاسوس به مخالفين و سر بريدن آنها توسط القاعده در افغانستان
12 شهادت سيد محمد باقر حكيم توسط وهابي ها
13 اعدام 14 پليس عراقي توسط وهابي ها
14 فيلم كشتن 40 نفر از مسلمانان
15 آيا اين انسان است که لگد كوب و زير چكمه نگه داشته شده تا سرش را ببرند؟
16 به چه گناهي کشته مي شويد اي شيعه؟
17 نمائي از تخريب حرمين عسكريين
18 فيلمي از قتل عام مسلمانان
19 اطلاعاتي در مورد عبد المالك ريگي و فيلمي از واقعه زابل
20 فيلم زوقاوي و كشتار مسلمين
21 كشتار بي رحمانه وهابيون در عملياتي عليه شيعيان در كشور پاكستان
22 وهابيون و ضرب شتم مسلمين

 

یک شنبه 17 دی 1392برچسب:اشکالات مسیحیت /نقد, :: 1:40 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان

 

اشکالات مسیحیت

اشکال اول

مسیحیان طبق آیه 17 باب 5 انجیل متی باید از تورات تبعیت کنند چرا که در آنجا آمده است :

عیسی فرمود : گمان مبرید که آمده ام تا تورات یا صحف انبیاء را باطل نمایم بلکه آمده ام تمام کنم زیرا هر آینه به شما میگویم تا آسمان و زمین زائل نشود ، همزه یا نقطه ای از تورات زائل نخواهد شد تا همه تورات واقع شود .

این آیه از انجیل متی ثابت میکند که عیسی علیه السلام تمام کننده تورات بوده و باید مسیحیان هم به تمام آیات آن عمل کنند . بنا بر این ، دو اشکال به مسیحیان وارد است که به آنها میگوئییم :

چرا گوشت خوک میخورید ؟؟؟ در تورات در آیه 7 باب 11 سفر لاویان مگر

گوشت خوک را نوعی سمّ معرفی نکرده و سخن از نجاست آن بمیان نیاورده است ؟؟پس چرا گوشت خوک میخورید

چرا شراب میخورید ؟؟؟ در حبقوق باب 2 ایه 5 مگر شراب را فریبنده معرفی نکرده واستعمال آن را باعث خرابی آرامش و ایجاد غرور در آدمی معرفی نکرده است ؟؟ پس چرا شراب میخورید ؟



ادامه مطلب ...
یک شنبه 25 دی 1392برچسب:شرح و نقد آثار فلسفي, :: 1:33 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان

 

 شرح و نقد آثار فلسفي 
 

Permanent Link RSS
جلال الدين دواني، فيلسوف ذوق التاله( 2011)
نويسنده: غلامحسين ابراهيمي ديناني   

ناشر: هرمس

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
شرح فصوص نصيريه ( 2011)
نويسنده: محمد بن احمد خواجگي شيرازي   
مصحح: خديجه مقدس زاده   

ناشر: كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
عرش الايقان في شرح تقويم الايمان( 2011)
نويسنده: محمد عبدالحسيب بن احمد علوي عاملي   
مصحح: علي اوجبي    اكبر ثقفيان   

ناشر: كتابخانه، موزه و مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
فلسفه هنر ابن سينا( 2011)
نويسنده: هادي ربيعي   

ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
ابداعات فلسفي علامه طباطبائي( 2009)
تاليف: محمد علي اردستاني    قاسمعلي كوچناني   

ناشر: پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
روش شناسي فلسفه ملاصدرا( 2009)
نويسنده: احمد فرامرز قراملكي   

ناشر: بنياد حكمت اسلامي صدرا

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
كشف المراد: ترجمه و شرح تجريد الاعتقاد، اثر خواجه نصيرالدين طوسي( 2009)
شرح: جمال الدين علامه حلي   
ترجمه و شرح فارسي: ابوالحسن شعراني   

ناشر: هرمس

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
معاد جسماني در حكمت متعاليه( 2009)
نويسنده: مرتضي پويان   

ناشر: بوستان كتاب قم

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
هستي شناسي فلسفي (شرح تحفة الحكيم آيت الله غروي اصفهاني)( 2009)
نويسنده: غلامرضا رحماني   

ناشر: بوستان كتاب قم

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 
 
شرح اشارات و تنبيهات (نمط سوم: در باب نفس)( 2008)
نويسنده: سيد حسن سعادت مصطفوي   

ناشر: دانشگاه امام صادق (ع)

موضوع:
شرح و نقد آثار فلسفي

 


ادامه مطلب ...
یک شنبه 1 بهمن 1392برچسب:رابطه قرآن با فیزیک و ,,,, :: 1:12 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان
رابطه قرآن با فیزیک و ...
 

رابطه قرآن با فیزیک,علم فیزیک,فیزیک در قرآن,فیزیک چیست

 

به این موضوع واقفیم که هیچ کس قادر به رسیدن به تفسیر علمی کامل از قرآن نیست حتی یک آیه از آن . علم ما بسیار کمتر از فهم این آیات است . اما این یک تلاش ، با وجود محدودیت های علمی شخصی ما است . علیرغم این که علم ما محدود است ولی دیگرا که علم بیشتری دارند و تخصص بیشتری دارند می توانند تحقیق کنند تا رازهای بیشتری از قرآن را برای دیگران آشکار سازند . در این مختصر با نگاهی به بعضی از آیات قرآن به تفکر در مورد خالق و یکتایی اش از طریق اثبات بسیار عقلی و علمی دعوت می شویم .

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 18 دی 1392برچسب:نئو فراماسونری در عرصه جنگ نرم, :: 1:0 قبل از ظهر :: نويسنده : انسان

نئو فراماسونری در عرصه جنگ نرم

 

یکی از خصوصیات و ویژگی های تشکیلات فراماسونری ، نو به نو شدن در هر زمان و منحرف نمودن اذهان از سازمان اصلی با قرائت های مختلف و دگرگون از تاریخ و مفاهیم و شاخص های ماسون گری به شمار می آید. این ویژگی تقریبا از همان دوران نخست شکل گیری این تشکیلات مخوف صهیونی در عملکردها و تحرکات آن ، بارز و مشخص بود. مثلا درحالی که اساس تشکیلات فراماسونری از همان نخستین سالهای اولیه هزاره دوم میلادی و پس از اولین جنگ های صلیبی توسط فرقه موسوم به شوالیه های معبد شکل گرفت و به تدریج در سراسر اروپا گسترش پیدا کرد اما در تواریخ رسمی، تاریخ شکل گیری نخستین لژهای ماسونی را مربوط به قرن هجدهم و تشکیلات بنایان آزاد و اشخاصی مانند دزاگولیه دانستند.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 27 آذر 1392برچسب:تربیت جنسی از دیدگاه اسلام, :: 7:7 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان

تربیت جنسی از دیدگاه اسلام

رابطه جنسي نقش بسيار مهمي در ازدواج دارد، ولي با اينحال زوج هاي زيادي بدون توجه عميق به آن زندگي ميکنند. در اين بحث از ديدگاه مرد و زن نحوه صحيح رابطه جنسي را بررسي مي کنيم .


بدون برو برگرد همه مي دانند که رابطه جنسي حياتي ترين جزء همه ي ازدواج هاست. پس اگر يکي يا هر دوي زوجين علاقه و رغبت خود را از دست دادند چه مي شود؟ تحقيقات نشان داده است که درصد انبوهي از چنين ازدواج هايي با شکست مواجه مي شود. (بعد از مسايل مالي، مسايل جنسي دومين دليل براي طلاق شناخته شده است). نااميد نشويد. راه هاي زيادي براي جلوگيري از آن وجود دارد. در اينجا سه راه براي جان بخشيدن دوباره به زندگي جنسيتان براي شما فراهم آورده ايم. پس اگر مي خواهيد ازدواجتان به طلاق ختم نشود، اين سه مرحله را با ما دنبال کنيد.


 . به خودتان متکي باشيد





ادامه مطلب ...
یک شنبه 20 آذر 1392برچسب:چرا جوانان تمایلی به ازدواج ندارند, :: 6:47 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان

 

عدم ازدواج جوانان

 

دوستی‌های دختران و پسران و از طرفی افزایش آمار طلاق و سن ازدواج باعث شد تا ریشه این معضلات که بی اعتمادی را در سطح جامعه رواج داده است برای ما سوال برانگیز باشد.به همین دلیل به سراغ کلینیک سلامت خانواده رفته و دلایل افزایش پدیده طلاق و عدم اعتماد دوطرف برای امر ازدواج را جویا شدیم. کاظم فروتن، رئیس کلینیک سلامت خانواده در مصاحبه‌ای با سینا نیوز به دلایل عدم ازدواج جوانان و افزایش طلاق در جامعه پرداخت.

 

 

به نظر شما دلیل ازدواج نکردن جوانان و افزایش طلاق چیست؟

 

هم اکنون فکرجوانان در مورد ازدواج به شرایط مالی و تحصیلی ختم می‌شود. اما باید به این نکته توجه کنیم که کدام یک از پدر و مادرهای ما که می‌خواستند ازدواج کنند، در شرایط رفاهی کامل بودند. اکثر این افراد در گذشته با مشکلاتی روبرو بودند ولی قناعت می‌کردند و با کمک بزرگتر‌ها زندگی خود را سروسامان می‌دادند.

 

پس جوانان باید چگونه فکر کنند؟

 

ما باید ببینیم به خاطر دیر ازدواج کردن به دلیل مسائل اقتصادی که البته حسن است، چه چیزی را از دست می‌دهیم و این دو را در کنار هم قرار دهیم و ببینیم کدام یک بهتر است. وقتی فردی دیر ازدواج می‌کند جذابیت دوران جوانی را از دست می‌دهد همچنین اگر غریزه به موقع ارضاء نشود ممکن است زمینه انحراف و یا حتی افسردگی را برای فرد به وجود بیاورد.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 18 آذر 1392برچسب:قضا و قدر, :: 6:44 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان

 

6-اصل در

 

6-اصل در قضا و قدر

اصل اول

قضا و قدر از عقايد قطعى اسلامى است كه در كتاب و سنت وارد شده و دلايل عقلى نيز آن را تاييد مى‏كند.

آيات در باره قضا و قدر بسيار است كه ذيلا به برخى از آنها اشاره مى‏كنيم.

قرآن درباره قدر مى‏فرمايد: ‹‹انا كل شي‏ء خلقناه بقدر›› (قمر/49): ما هرچيزى را به اندازه آفريده‏ايم. همچنين مى‏فرمايد: ‹‹و ان من شي‏ء الا عندنا خزائنه وما ننزله الا بقدر معلوم›› (حجر/20): چيزى نيست مگر اينكه گنجينه‏هاى آن نزد ما است، و ما جز به مقدار معلوم آن را فرو نمى‏فرستيم.

درباره قضا نيز مى‏فرمايد:‹‹و اذا قضى امرا فانما يقول له كن فيكون›› (بقره/117): هرگاه اراده قطعى خداوند به چيزى تعلق بگيرد، به او مى‏گويد باش، پس آن چيز موجود مى‏شود.

نيز مى‏فرمايد: ‹‹هو الذي خلقكم من طين ثم قضى اجلا›› (انعام/2): اوست كه شما را از خاك آفريد، آنگاه اجلى را مقرر داشت.

با توجه به اين آيات و نيز روايات متعددى كه در اين زمينه وجود دارد،هيچ مسلمانى نمى‏تواند قضا و قدر را انكار كند. هرچند معرفت تفصيلى به جزئيات مسئله لازم نيست، واصولا براى كسانى كه آمادگى ذهنى براى فهم اين گونه مسائل دقيق ندارند ورود در آن شايسته نمى‏باشد، چون چه بسا ممكن است در عقيده خود دچار اشتباه يا ترديد شوند و به گمراهى افتند. از اين جهت امير مؤمنان على عليه السلام خطاب به اين گروه مى‏فرمايد:«طريق مظلم فلا تسلكوه، و بحر عميق فلا تلجوه، وسر الله فلا تتكلفوه‏» (1) : راهى است تاريك آن را نپيماييد، دريايى است ژرف در آن وارد نشويد، و راز الهى است‏خود را در كشف آن به تكلف نياندازيد.

البته هشدار امام مربوط به كسانى است كه توان فهم اين گونه معارف دقيق را ندارند، وچه بسا بحث درباره آن مايه گمراهى آنان مى‏شود. شاهد بر اين مطلب آن است كه آن حضرت خود در موارد ديگر به تبيين قضا و قدر پرداخته است. (2) لذا ما نيز در حدود معرفت‏خود با استفاده از قرآن و روايات و با كمك عقل به شرح آن مى‏پردازيم:

اصل اول

قضا و قدر از عقايد قطعى اسلامى است كه در كتاب و سنت وارد شده و دلايل عقلى نيز آن را تاييد مى‏كند.

آيات در باره قضا و قدر بسيار است كه ذيلا به برخى از آنها اشاره مى‏كنيم.

قرآن درباره قدر مى‏فرمايد: ‹‹انا كل شي‏ء خلقناه بقدر›› (قمر/49): ما هرچيزى را به اندازه آفريده‏ايم. همچنين مى‏فرمايد: ‹‹و ان من شي‏ء الا عندنا خزائنه وما ننزله الا بقدر معلوم›› (حجر/20): چيزى نيست مگر اينكه گنجينه‏هاى آن نزد ما است، و ما جز به مقدار معلوم آن را فرو نمى‏فرستيم.

درباره قضا نيز مى‏فرمايد:‹‹و اذا قضى امرا فانما يقول له كن فيكون›› (بقره/117): هرگاه اراده قطعى خداوند به چيزى تعلق بگيرد، به او مى‏گويد باش، پس آن چيز موجود مى‏شود.

نيز مى‏فرمايد: ‹‹هو الذي خلقكم من طين ثم قضى اجلا›› (انعام/2): اوست كه شما را از خاك آفريد، آنگاه اجلى را مقرر داشت.

با توجه به اين آيات و نيز روايات متعددى كه در اين زمينه وجود دارد،هيچ مسلمانى نمى‏تواند قضا و قدر را انكار كند. هرچند معرفت تفصيلى به جزئيات مسئله لازم نيست، واصولا براى كسانى كه آمادگى ذهنى براى فهم اين گونه مسائل دقيق ندارند ورود در آن شايسته نمى‏باشد، چون چه بسا ممكن است در عقيده خود دچار اشتباه يا ترديد شوند و به گمراهى افتند. از اين جهت امير مؤمنان على عليه السلام خطاب به اين گروه مى‏فرمايد:«طريق مظلم فلا تسلكوه، و بحر عميق فلا تلجوه، وسر الله فلا تتكلفوه‏» (1) : راهى است تاريك آن را نپيماييد، دريايى است ژرف در آن وارد نشويد، و راز الهى است‏خود را در كشف آن به تكلف نياندازيد.

البته هشدار امام مربوط به كسانى است كه توان فهم اين گونه معارف دقيق را ندارند، وچه بسا بحث درباره آن مايه گمراهى آنان مى‏شود. شاهد بر اين مطلب آن است كه آن حضرت خود در موارد ديگر به تبيين قضا و قدر پرداخته است. (2) لذا ما نيز در حدود معرفت‏خود با استفاده از قرآن و روايات و با كمك عقل به شرح آن مى‏پردازيم:



ادامه مطلب ...
یک شنبه 19 آذر 1392برچسب:نسبت عقل و دین در رشد انسان, :: 6:43 بعد از ظهر :: نويسنده : انسان
نسبت عقل و دین در رشد انسان

مقدمه

ساختارهای اندیشه ای و فلسفی و فکری، بسیاری از رفتارهای مارا در زندگی جهت می دهند. البته با نگاهی به زندگی روزمره مردم متوجه می شویم دغدغه های فلسفی در میان زندگی ایشان به هیچ وجه مورد توجه نیست اما باید به این نکته توجه داشت که انسان نمی تواند در زندگی خالی از فکر و چرایی در اعمال و رفتار خود باشد.

رابطه عقل و علومی که منشاء عقلانی دارند با دین یکی از مسائل فلسفی است که ارتباط مستقیمی با فرهنگ زندگی مردم همچون مُد، چشم و هم چشمی، خودباختگی و موضوعاتی از این حیث دارد. روش زندگی انسانی که به تبیین درستی از این رابطه رسیده باشد با انسانی که بین این دو مقوله کاملا جدایی و حتی تضاد می بیند متفاوت است.

برای اینکه به این تبیین درست برای رسیدن به یک زندگی سعادتمندانه دست یابیم ضروری است که در ابتدا تعریف خود را از عقل، علم و دین معلوم کرده و سپس به قلمرو و انتظار خود از آنها بپردازیم.

تعریف علم و عقل

با مراجعه به فرهنگ وبستر مى بینیم که واژه Science که معانى مختلفى دارد......



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 498
بازدید کل : 19344
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 53
تعداد آنلاین : 1

بخش مشاوره انسان ادامه دارد